woensdag 15 juli 2009

Dag 12: Grand Canyon

Een van de hoogtepunten van onze reis was vandaag aan de orde: een bezoek aan de Grand Canyon!

Ons voornemen om bij zonsopgang in het park aanwezig te zijn hebben we niet kunnen waarmaken. Dan moesten we rond 03.00 opstaan en dat was nu net een beetje te hoog gegrepen ;-)

Anyway, we reden er in de vroege voormiddag naartoe. Onderweg hadden we niet echt het idee dat we de canyon naderden. We reden namelijk door een boslandschap. Pas toen we de auto parkeerden en een paar meters te voet wandelden zagen we de overweldigende Grand Canyon.

In het park maakten we een wandeling langs de South Rim. De South Rim is de zuidelijke kant van de kloof van deze canyon. De wandeling verbindt verschillende uitzichtpunten. Het liep op een paadje vlak naast de afgrond. We zagen enkele schattige eekhoorns en in de lucht vlogen er veel roofvogels.

Na de bloedhete wandeling namen we de shuttlebus terug naar de parking. Na een lekkere picknick in de natuur vertrokken we naar de helihaven. We deden een halfuur durende vlucht over de Grand Canyon. Deze vlucht was indrukwekkend!

We zaten met z'n zessen (toevallig allemaal Belgen) in de helikopter. We kregen een hoofdtelefoon op en luisterden naar uitleg over de canyon. De vlucht werd begeleid met passende muziek. Zo hoorden we 'Fly Away' door onze hoofdtelefoons knallen. Foto's van deze vlucht en andere foto's vind je via de link in de rechterkolom.

Nadien reden we richting Page. We reden ongeveer 240 km door prachtige landschappen: woestijnvlaktes, maanlandschappen, bossen, rotsgebergtes.

In ons gezellig motelletje picknickten we 's avonds op ons terras.

Tot morgen!

1. Dat is nu eens een plek die ik ook zou willen bezoeken. Heb je die indrukwekkende glazen brug niet gezien?
    groetjes Isolde

2. jeroen en evelyne,

Amai zo'n prachtige foto's en héél aangenaam om al die verslagen te lezen. Het wordt een reis om in te kaderen.
    We hebben eindelijke en internetcafé gevonden, in La Clusaz, op zo'n 6 km van Le grand Bornand waar we tot maandag verblijven. Daarna trekken we voor 3 dagen opnieuw de bergen in (niet op een camping), wachtend op het voorbij rijden van de Tour de France.
    Mijn Gsm heeft momenteel géén bereik, dus als er iets is, op die van papa.
    Hopelijk gaat dit berichtje nu eindelijk op jullie blog staan...derde poging, goeie poging,
    saluutjes

3. Hey,

mijn gsm (allez, de sim-kaart) heeft het ook begeven, na 11 jaar trouwe dienst... Dus kan je ons enkel bereiken via de GSM van Evelyne.

Leuk trouwens om hier 's ochtends altijd de afloop van de tour te kunnen checken, die computer heeft hier al zijn werk gedaan: we kunnen de weersvoorspellingen bekijken, we kunnen het nieuws uit Belgenland meevolgen én ook de belevenissen van de Kempenaren zijn zo te volgen :).

@Sollie: die glazen brug ligt in de West-rim, eerder naar de kanten van Las Vegas toe. Het ziet er inderdaad prachtig uit, maar je moet er wel héél veel geld voor over hebben en het trekken van foto's is "uit veiligheidsredenen" verboden. Je kan er natuurlijk wel laten trekken, wat hen weer wat meer geld oplevert...

Typisch Amerika!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.